Zakelijk abonnement voor bellen en internet
Wij houden toezicht op de telecommarkt. De belangrijkste rechten van zakelijke klanten leggen we uit.
Tarieven voor bellen en internet
Voor bellen en internetten betaalt u soms meer dan uw gebruikelijke tarief. Bijvoorbeeld als u in het buitenland met uw mobiel belt. Of als u belt naar informatienummers.
Opzeggen of overstappen van uw telecomabonnement
Na de vaste looptijd mag u uw telecomabonnement kosteloos opzeggen. Soms mag dit ook eerder. Overstappen kan eenvoudig met de overstapservice.
Nummerbehoud
Wilt u overstappen van telecomaanbieder met behoud van uw telefoonnummer? Wij leggen u uit wat de regels zijn voor nummerbehoud.
Vrije modemkeuze
U mag uw eigen modem, router of decoder kiezen, maar alleen als uw apparaat veilig is. Uw telecomaanbieder moet u vertellen wat de instellingen zijn. Zo kunt u zelf het apparaat aansluiten op het netwerk.
Open toegang en duidelijke internetsnelheid
Uw internetaanbieder moet u toegang bieden tot het hele internet. Dit heet ‘open internet’ of netneutraliteit. Ook moet uw aanbieder duidelijk vertellen welke internetsnelheid u mag verwachten.
Kabels in privégrond
Soms moet u toestaan dat een telecomaanbieder kabels of een netwerkaansluitpunt in uw grond of gebouw aanlegt. De aanbieder mag pas starten met de aanleg als u het met elkaar eens bent.
Spam
Spam is ongevraagde reclame die u ontvangt via e-mail, sms of app. U gaf de afzender hiervoor geen toestemming. Spam is verboden. Met onze tips kunt u veel spam voorkomen.