De online consument (2014-2015)

Nederlanders maken massaal gebruik van internet. Dit brengt mogelijkheden én problemen met zich mee. Denk aan misbruik van persoonsgegevens door apps en websites, onvoorziene kosten van mobiel internet of webwinkels die zich niet aan de regels houden. Hoewel het internet juist tot meer keuze zou moeten leiden, lijken sommige producten voor dezelfde prijs in alle webwinkels te liggen.

Rol ACM

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil dat de consument profiteert van online ontwikkelingen en daarbij veilig kan internetten. En dat de consument kan kiezen wat er met zijn persoonsgegevens gebeurt. Daarbij spelen zowel aanbieders, ACM als de consument zelf een belangrijke rol.

Bent u een consument en heeft u een probleem met een online aankoop? U kunt voor gratis advies naar ConsuWijzer . ConsuWijzer is het informatieloket voor consumenten van ACM. Klachten over spam kunt u indienen via onze website spamklacht.nl .

 

Stellingen

Contactpersonen

  • Bart
    Noé
  • Noortje
    Polman
 
 

Er zijn momenteel geen actieve stellingen, bekijk de gesloten stellingen