De online consument (2014-2015)

Nederlanders maken massaal gebruik van internet. Dit brengt mogelijkheden én problemen met zich mee. Denk aan misbruik van persoonsgegevens door apps en websites, onvoorziene kosten van mobiel internet of webwinkels die zich niet aan de regels houden. Hoewel het internet juist tot meer keuze zou moeten leiden, lijken sommige producten voor dezelfde prijs in alle webwinkels te liggen.

Rol ACM

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil dat de consument profiteert van online ontwikkelingen en daarbij veilig kan internetten. En dat de consument kan kiezen wat er met zijn persoonsgegevens gebeurt. Daarbij spelen zowel aanbieders, ACM als de consument zelf een belangrijke rol.

Bent u een consument en heeft u een probleem met een online aankoop? U kunt voor gratis advies naar ConsuWijzer . ConsuWijzer is het informatieloket voor consumenten van ACM. Klachten over spam kunt u indienen via onze website spamklacht.nl .

 

Stellingen

Contactpersonen

  • Bart
    Noé
  • Noortje
    Polman
 
 

Vooruitbetalen bij online shoppen: regel of uitzondering? (Licht onder de poll uw reactie toe)

 

Ik kan online de prijzen goed vergelijken en de gunstigste aanbieder kiezen, of dat nou een webshop of een reguliere winkel is

 
 

Als ik een product echt op tijd moet hebben, bestel ik het nooit online.

 

Webwinkelier zonder eigen voorraad? Hoe hou jij de informatie over je voorraad en levertijd actueel?

 
 

Online gekocht en product gaat kapot…. En nu? Had ik het maar in een gewone winkel gekocht.

 

De beveiliging van een smartphone is te moeilijk voor de consument. Het is een goede zaak dat dit in handen ligt van de platformaanbieders.

 
 

Door de regels en opzet van de downloadstores ervaren bedrijven veel belemmeringen bij het aanbieden van apps.

 

De consument een leuke gratis app, het bedrijf zijn gegevens. Prima deal?

 
 

De consument vindt online privacy niet belangrijk, omdat...

 

Online privacy is een utopie