Wat is uw grootste ergernis, zorg en of drempel om producten (zoals kleding, schoenen, elektronica etc.) online bestellen?

Deze stelling is gesloten

 

10 reacties

Contactpersonen

  • Michiel
    van Dijk
  • Peter
    Boezaard
 
Sorteer op: Oudste Nieuwste
 
 
Carola Smit 16:03|02 februari 2016

Jammer, dat maar 1 keuze kan worden gemaakt i.p.v. 2 of 3 keuzes.
Als fervent online shopster, irriteer ik mij mateloos aan het gegeven, dat er bij geen enkele webshop de mogelijkheid is, om je account volledig op te heffen. Vaak koop ik slechts 1x bij een bepaalde webshop, maar al mijn naw-gegevens blijven jaren in hun database staan. Met alle risico's van dien!
Ik vind het dus de hoogste tijd worden dat je met 1 druk op de knop je account volledig uit hun database kunt verwijderen.

 
 
 
 
@Carola Smit
wim ledder 10:49|07 februari 2016
Skenn b.v.

Geheel eens, een meerkeuze was gewenst geweest.

Als antwoord op door Carola Smit

 
 
 
 
Carola Smit 16:07|02 februari 2016

Geen 'bewerk'knop, dus maar even zo: I.v.m. privacy, had ik verwacht dat ik op deze site wel een 'gebruikersnaam' kon kiezen, niet dus.

 
 
 
 
 
Peter Boezaard 09:21|08 februari 2016
Contactpersoon

Beste Wim, beste Carola, het is ook prima om de extra keuzes in een reactie weer te geven.

 
 
 
 
Carola Smit 12:21|10 februari 2016

Oké, dan maar even op een rij:
1. (Met grote stip): mogelijkheid om op eenvoudige manier je account volledig op tee heffen. (In geval van overlijden ook erg handig voor de nabestaanden.)
2. Slecht (of helemaal niet) beveiligde website. Voor mij een reden om daar dan niet te bestellen.
3. De veelgebruikte kreet: vandaag besteld, morgen in huis, niet waar kunnen maken. In dat geval dus een regelrechte loze kreet.

 
 
 
 
Evert Kuiken 23:43|14 februari 2016

Betrouwbaarheid van de site is lastig te controleren.

 
 
 
 
 
@Evert Kuiken
Peter Boezaard 16:26|15 februari 2016
Contactpersoon

De betrouwbaarheid van een website is o.a. te controleren via de site van de politie via de link: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html. Deze website is een goed startpunt.
Daarnaast is het handig om een site of verkoper even in google in te typen. Malafide sites worden regelmatig op internet in diverse fora genoemd.

Als antwoord op door Evert Kuiken

 
 
 
 
@Peter Boezaard
Evert Kuiken 21:36|15 februari 2016

Die politie site kende ik nog niet. Staat die ook op Consuwijzer? En waarom is daar niet 1 website voor van de overheid?
Ik tikte trouwens een url in waar ik net iets gekocht heb en kreeg de melding te zien dat over die site meldingen zijn. Maar wat dat betekent en wat voor meldingen dat zijn: geen enkele uitleg. Dan heeft zo'n check weinig zin. Ik wil wel weten wat er dan mis zou zijn met die site. Ik heb mijn spullen trouwens probleemloos ontvangen.
Ik gebruikte trouwens trustpilot voor deze site en vond daar niets over.

Als antwoord op door Peter Boezaard

 
 
 
 
 
@Evert Kuiken
Peter Boezaard 13:29|16 februari 2016
Contactpersoon

Internetoplichting wordt strafrechtelijk door de politie afgehandeld. Als een handelaar na betaling niet levert (wanprestatie) of als er sprake is van een oneerlijke handelspraktijk dan valt dit onder het toezicht van ACM. De scheidslijn tussen oplichting en wanprestatie is niet altijd even scherp en daarom heeft ACM samenwerkingsafspraken met veel organisaties waaronder de politie. Ik verwacht dat meer informatie (waaronder de genoemde website) binnenkort op Consuwijzer zal worden opgenomen.

Als antwoord op door Evert Kuiken

 
 
 
 
 
Peter Boezaard 13:46|16 februari 2016
Contactpersoon

Een melding over een handelaar hoeft ook niet altijd te betekenen dat deze handelaar niet deugt. Niet alle klachten zijn altijd te wijten aan een handelaar. Als er diverse meldingen over een website verschijnen op fora of op de site van de politie dan is dat wel een teken om voorzichtig te zijn. Bij dergelijke sites kun je dan misschien beter gaan betalen met een betaalwijze die veilig is. Sommige betaalwijzen bieden een verzekering voor niet levering: Ontvang je de gekochte zaak niet dan krijg je het aankoopbedrag teruggestort.

 
 
 

U kunt niet meer reageren